Geen warmtelevering SVP door stroomstoring Liander op vrijdag 1 maart

Geen warmtelevering SVP door stroomstoring Liander op vrijdag 1 maart

Door een stroomstoring was er van het begin van de ochtend van 1 maart 2024 tot ongeveer 11.00 uur later die ochtend geen consistente warmtelevering in Purmerend. Er is hard gewerkt om de storing te verhelpen. De onderbreking in de levering is ontstaan na een stroomstoring eerder deze nacht bij Liander. De warmtelevering is in de loop van de vrijdagochtend hersteld.

Waarom geen warmte bij een stroomstoring?

Er is elektriciteit nodig voor de besturing van het warmtenet, de regeling van de productiebronnen (BWC en HWC’s) en de pompen die het stadsverwarmingswater rondpompen door het net. Een elektriciteitsstoring heeft daarom impact op de levering van warmte.

Is een warmteonderbreking bij een stroomstoring te voorkomen?

Dat ligt eraan of de stroomstoring bij al onze centrales zich heeft voorgedaan, welke centrales draaiden ten tijde van de storing en hoeveel warmtevraag er op dat moment is. Om de leidingen en installaties niet te beschadigen moet langzaamaan de levering worden Bij een langere algehele stilstand van het net duurt het daardoor een paar uur voordat het hele net weer op druk en temperatuur is.

Hoe wordt een warmteonderbreking gecommuniceerd?

Via de website van SVP wordt de warmteonderbreking gecommuniceerd. Klanten die het storingsnummer bellen worden daar te woord gestaan. Bij grote storingen en veel telefoontjes komt er een bandje op die de klanten informeert dat er een grote storing aan de hand is.

Geen warmtelevering SVP door stroomstoring Liander op vrijdag 1 maart

01-03-2024

Door een stroomstoring was er van het begin van de ochtend van 1 maart 2024 tot ongeveer 11.00 uur later die ochtend geen consistente warmtelevering in Purmerend. Er is hard gewerkt om de storing te verhelpen. De onderbreking in de levering is ontstaan na een stroomstoring eerder deze nacht bij Liander. De warmtelevering is in de loop van de vrijdagochtend hersteld.

Lees meer

Mijlpaal bereikt: 20.000ste slimme meter geplaatst

16-02-2024

Er is nieuwe mijlpaal bereikt bij de uitrol van slimme meters! Afgelopen week heeft één van onze monteurs de 20.000ste slimme meter geplaatst bij één van onze klanten. Een feestelijke gebeurtenis, waarbij we de bewoner van het adres een bloemetje hebben aangeboden.

Lees meer